Pagina's

dinsdag 7 augustus 2012

dag 336 - zaterdag 14 juli - Loppemarked


Ha, vandaag is het zaterdag en dan zijn er her en der in de omgeving 'Loppemarkeds' (vlooienmarkten). Mathilde (moeder van Anna) en ik vinden het leuk deze af te struinen, dus zijn we na het ontbijt samen op pad gegaan. We wisten dat er in Tisvildeleje er een grote markt zou zijn, maar op weg daar naar toe kwamen we er spontaan 2 tegen bij mensen thuis! Zo leuk, dan staat er een bordje langs de weg met Loppemarked en Deense vlaggetjes en heeft iemand z'n schuur omgebouwd tot marktkraam. Deze vind ik het leukst, want ze zijn het minst commercieel. Op de eerste heb ik een leuk geruit lang overhemd gescoord en een prachtige sjaal in het turquoise. 





Daarna kwamen we in een straatje met allemaal vakantiehuizen, waar er minstens 10 huizen hun oprit/schuur hadden omgetoverd tot marktkraam met tenten e.d. De zon scheen en het was heerlijk tussen al deze leuke Deense spullen te struinen. Nu moet ik er wel bij vertellen dat dit het eerste jaar is, dat ik precies de koers weet... mede dankzij mijn man, want als ik samen met m'n vriendin naar Denemarken ging, rekenden wij onszelf altijd rijk en thuis bij de afschriften kwamen we er dan achter dat dat ene jurkje toch net ietsje duurder was dan we aanvankelijk dachten! Dus nu was ik me bewust hoeveel de Deense Kroon waard is... ik moet wel zeggen dat dit de pret soms drukt hoor. Zeker als je in de winkel staat en een brood Dkr 35 kost, delen door 7, dus Euro 5. Pfff, dat is natuurlijk niet goedkoop, maar wel lekker! Maar terug naar de vlooienmarkt, Mathilde had een geweldig mooie, bijna nieuwe, fietshelm gescoord voor Dkr 50, en dat is dan wel weer een koopje. Het was een limited edition en erg hip. Zelf heb ik voor mijn man 'messen onderleggers' van blauw/wit porselein gekocht, voor als ie daadwerkelijk gaat beginnen met z'n sushi lessen. Kunnen we daar mooi de stokjes opleggen. Ook heb ik 2 kanten zakdoekjes gekocht, mooi voor m'n lapjesdeken. Scheelt weer 2 dagen borduren, hahaha, 't is tenslotte vakantie!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten