Pagina's

maandag 27 augustus 2012

dag 361 - woensdag 8 augustus - Dordrecht

Bastiaan ging vandaag bij opa en oma in Ridderkerk logeren en dat gaf mij mooi de gelegenheid m'n vriendin in Dordrecht eens te bezoeken in de praktijk waar ze ook 1 dag in de week haptotherapie geeft. Maar aangezien mijn telefoon nog steeds kapot was en ik niet van de tomtom ben, hadden we op de ouderwetse manier afgesproken. Gewoon de plaats en het tijdstip! Haha, wat klinkt dat raar als je het zo opschrijft, natuurlijk spreek je altijd op een plaats en tijd af, maar als je dan later zou zijn, kun je elkaar bellen. Goed, ik was keurig op tijd, hoewel ik niet direct de parkeergarage kon vinden, aangezien ik de routebeschrijving naar het adres had uitgeprint. Maar met een beetje logisch nadenken en gewoon op de bordjes kijken kom je ook een heel eind.
Op weg ernaartoe heb ik nog een heel origineel winkeltje gevonden, Juffrouw Pollewop, waar ik een aantal strengen wol heb gekocht om eens te gaan vilten! http://www.juffrouwpollewop.nl/


Dordrecht heeft een gezellig oud centrum en we hebben heerlijk geluncht samen. Toen begon het te regenen, dus ook nog een koffie gedronken en toen een uurtje de winkels verkend. Dit resulteerde in een jurkje en vestje in de uitverkoop. Altijd leuk! Om 16:30 uur kreeg ik een shiatsu behandeling. Een hele bijzondere behandeling was dat. Ik werd aangeraakt op bepaalde drukpunten en voelde werkelijk de energie stromen. Het was in ieder geval totaal anders dan ik me voorgesteld had, ik dacht dat het een 'harde' drukpunt massage was, maar zij raakte me nauwelijks aan en toch voelde ik de energie. Bijzonder dus.
's Avonds kwam René ook en hebben we met z'n drieën in een heel bijzonder restaurant gegeten. Het eten was er super lekker (biologisch uit eigen tuin) er hing een ontspannen sfeer, een leuke inrichting en er was ook nog eens een winkel waar je veel verse producten uit de moestuin en andere lekkere, gekke producten kon kopen. http://www.villa-augustus.nl/new/info.html Kortom een aanrader!
Komkommersoep

Het bijbehorende hotel.










2 opmerkingen:

  1. Die aanrader zie ik steeds vaker langskomen op de blogs, zou er dan ook graag eens willen kijken en eten. Het ziet er ook heerlijk uit op je bord.
    Ik ben benieuwd naar je viltwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He...leuke blog. Dat restaurant wil ik ook nog een keer bezoeken maar toen ik het ontdekte(ik woonde er vlakbij) was ik net verhuisd naar het noorden van het land....spijtig.. nu moet ik er een eind voor rijden.

    BeantwoordenVerwijderen